به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجتالاسلام سید محمد آقامیری در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به بهرهبرداری از مجموعهای از پروژههای ترافیکی و عمرانی در مناطق غربی و جنوبی تهران، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸، پل گیشا در محدوده خیابان کوی نصر (گیشا) جمعآوری شد که عملاً دسترسی به این خیابان حذف و موجب افزایش بار ترافیکی در محورهای بزرگراه چمران، شهید حکیم و جلال آلاحمد شد. در نتیجه بررسیهای فنی انجامشده، طراحی و اجرای گردش ترافیکی جنوب به جنوب حدفاصل بزرگراه جلال آلاحمد و بزرگراه شهید حکیم از تابستان ۱۴۰۲ آغاز و خوشبختانه هفته گذشته به بهرهبرداری رسید. این پروژه دسترسی مجدد به گیشا را فراهم کرد و گره ترافیکی مهمی را در این منطقه باز نمود.
وی در ادامه به دیگر پروژههای تکمیلشده در این دوره مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه بعدی، اتصال بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی بود که از جمله طرحهای مطالعاتی دهه ۱۳۹۰ به شمار میرفت، اما به دلیل وجود معارضین ملکی، اجرای آن از سال ۱۳۹۶ متوقف شده بود. با پیگیریهای انجامشده، این پروژه در سال ۱۴۰۱ مجدداً در دستور کار قرار گرفت و اکنون به بهرهبرداری رسیده است.
رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورا همچنین به تکمیل دسترسیهای ترافیکی در تقاطع بزرگراههای شهید همت و شهید اشرفی اصفهانی اشاره کرد و گفت: در این تقاطع، بخش شرقی پیش از این تکمیل شده بود، اما به دلیل معارضات ملکی، بخش غربی اجرایی نشده بود. با طراحی خاص و بهرهگیری از مهندسی ارزش، این پروژه بدون تحمیل هزینههای بالای تملک و با کمترین هزینه ممکن اجرایی شد و به بهرهبرداری رسید. این پروژه از نظر مهندسی و مدیریت منابع، یکی از نمونههای موفق این دوره مدیریت شهری است.
آقامیری در پایان به پروژه مهم دیگری در محدوده بزرگراه آزادگان اشاره و افزود: پروژه اتصال کندرو به تندروی بزرگراه آزادگان تا آزادراه تهران–ساوه به دلیل عدم تخلیه مناسب بار ترافیکی، باعث ایجاد گره و ازدحام شدید خودروها شده بود. این پروژه از بهمنماه ۱۴۰۳ آغاز و هفته گذشته با تلاش سازمان مهندسی و معاونت فنی و عمرانی به بهرهبرداری رسید.
وی تأکید کرد: این مجموعه پروژهها هم در مقیاس بزرگ و حجیم هستند و هم تأثیر مستقیم در زندگی شهروندان دارند، چرا که هر یک از آنها گره مهمی را در معابر شهری باز کردهاند.
انتهای پیام/
بدون نظر!