
رشد ۱۸۰ درصدی اورهال واگنهای مترو
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هرمزی در نشست خبری امروز با خبرنگاران با بیان اینکه اخیرا با حضور رئیسجمهور اولین بسته برقیسازی حمل و نقل عمومی را رونمایی کردیم، اظهار کرد: در حوزه نوسازی ناوگان مترو وعده هایی داده بودیم و اتفاقات خوبی رقم خورد که بر اساس آن تعدادی از ایستگاههای مترو به بهرهبرداری رسید و به زودی یکصد و شصتمین ایستگاه نیز بهره بردای خواهد شد علاوه بر این، در این دوره مدیریت شهری ۳۹ کیلومتر مسیر، ۱۸ ایستگاه و ۲۰ ورودی جدید را به بهرهبرداری رساندهایم.
وی با بیان اینکه احداث هر کیلومتر مترو ۵۵ میلیون یورو هزینه دارد، تصریح کرد: شهرداری به صورت جدی و مصمم به حوزه ساخت مترو ورود کرده است و تکمیل خطوط هفتگانه مترو را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا ایستگاه میدان خراسان تا پایان سال و سایر ایستگاه ها با تأخیر سه ماهه تا پایان خرداد سال آینده افتتاح خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر متروی تهران حدود ۳۰۸کیلومتر مسیر و ۱۵۹ ایستگاه دارد که دوشنبه یکصد و شصتمین ایستگاه نیز افتتاح و به شبکه مترو افزوده خواهد شد؛ در این دوره ایستگاه پرند به سرانجام رساندیم و پایانه اکباتان که یکی از پایانههای مهم زیرزمینی بود را تکمیل کردیم و با آماری که به آن اشاره کردم در این دوره مدیریت شهری هر ماه بهرهبرداری از یک کلیومتر مسیر در شبکه مترو داشتیم.
هرمزی خاطرنشان کرد: علاوه بر این احداث خطوط چهارگانه جدید نیز جزو اقدامات این دوره مدیریت شهری است؛ بر این اساس احداث خط ۱۰ را با دو دستگاه تیبیام آغاز کردیم و یکی از دستگاهها حدود ۷۰۰متر حفاری انجام داده است دستگاه تی بی ام دوم نیز در حال مونتاژ است و از شفت جنتآباد کار خود را آغاز خواهد کرد.
وی افزود: قرارداد احداث خطوط ۸ و ۹ متر نیز با با سرمایهگذاری مشترک بین بخش خصوصی و شرکتهای تأمین کننده منابع خارجی منعقد شد که به عقیده بنده یکی از کارویژههای شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری بود. مجموعا این سه خط ۱۴۰ کیلومتر مسیر به متروی تهران اضافه خواهد کرد.
هرمزی گفت: علاوه بر توجه به حوزه ساخت، به ناوگان نیز توجه ویژه داشتیم بر این اساس ۴۳۹ دستگاه واگن را اورهال کردیم و رشد ۱۸۰درصدی نسبت به دوره گذشته مدیریت شهری داشتهایم. تا پایان سال نیز ۲ رام قطار ۷ واگنه دیگر به این آمار اضافه خواهد شد.
معاون شهردار تهران درباره قرارداد تأمین واگن مترو نیز تصریح کرد: شهر تهران در قرارداد تأمین ۷۹۱ واگن را منعقد کردیم و پیش پرداخت واریز شد اما مشکلاتی رخ داد که با کمک وزارت کشور مشکل مرتفع شده و در سفری نصرتی در فروردین ماه به چین زمینه سازی خواهد داشت ورود اولین رام قطار انجام خواهد شد؛ شهرداری تهران به این موضوع بسنده نکرد و قرارداد واگن ملی که یکی از اتفاقات بزرگ کشور در حوزه ساخت واگنهای مترو بوده را هم پیگیری کردیم و قول داده بودیم سه رام قطار را تحویل مردم دهیم که قطار اول در حال تست است اما بهرهبرداری رسمی از آن به دلیل ترافیک کاری به بعد از عید موکول شد؛ این قطار توسط شرکت واگن سازی، گروه مپنا، جهاد دانشگاهی و شرکتهای دانش بنیان ساخته شده است.
انتهای پیام/
بدون نظر!