
نقش طرح سوادآموزی مدرسه محور در تحقق عدالت آموزشی
رویا عسگرپور در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از کرج آموزش مهارتها را از اولویتهای سوادآموزی دانست و با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه باید کانون تربیت محلهمحور باشد، گفت: اجرای طرح سوادآموزی مدرسهمحور و ایجاد پایگاههای سوادآموزی در مدارس میتواند به تحقق عدالت آموزشی کمک کند.
وی با تأکید بر نقش سواد در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: نهضت سوادآموزی در مرحله اول، یعنی آموزش خواندن و نوشتن، موفق عمل کرده است و اکنون باید به سمت تعاریف جدید سواد حرکت کند تا افراد نقش مؤثرتری در جامعه ایفا کنند.
معاون سوادآموزی آموزشوپرورش استان البرز عنوان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، ۲ هزار و ۸۷۹ نفر در دوره های سوادآموزی شرکت کردند که از این تعداد، یک هزار و ۳۰۲ نفر بیسواد مطلق شناسایی و در کلاسهای آموزشی ثبتنام شدند.
عسگرپور اذعان کرد: با استفاده از ظرفیتهای مدارس، زمینه بهبود فرآیندهای آموزشی، دسترسی آسانتر به امکانات و تحقق عدالت آموزشی فراهم می شود که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیسجمهور است. آموزش ۱۸۴ نفر سوادآموز در دوره انتقال و مهارتهای رایانه از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می رود.
وی از برگزاری طرحهای «نماز، کلید بهشت» برای ۳ هزار و ۳۰۰ نفر و «خواندن با خانواده» برای ۲ هزار و ۹۱۱ نفر خبر داد و با اشاره به نقش مراکز یادگیری محلی، بیان کرد: در این مراکز، یک هزار و ۴۳۲ نفر سوادآموز علاوه بر آموزش سواد پایه، مهارتهای زندگی، حرفهای و حقوق شهروندی را فراگرفتند.
انتهای پیام/
بدون نظر!