به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، وجیهه محمدی فلاح امروز در جمع خبرنگاران از افزایش قابل توجه تماسهای تلفنی با مرکز اورژانس اجتماعی این استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۴۹ هزار و ۶۶۵ تماس با این مرکز برقرار شده که از این تعداد ۹ هزار و ۹۳۳ تماس یعنی حدود ۲۰ درصد تماسها مرتبط با خدمات تخصصی سازمانهای اجتماعی بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد تماسها مربوط به مسائل غیرمرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی و مشاورهای بوده است، افزود: بیشترین فراوانی تماسها به ترتیب شامل اختلافات حاد خانوادگی، کودکآزاری، همسرآزاری، افکار خودکشی، سالمندآزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است.
وی با بیان اینکه بهزیستی البرز از طریق پنج مرکز اورژانس اجتماعی در مناطق مختلف استان به افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگی خدمات تخصصی ارائه میکند، افزود: ظیفه اصلی این مراکز ارائه خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی و حقوقی به جامعه هدف است و مردم میتوانند از طریق تماس با شماره ۱۲۳ یا حضور در پایگاههای اورژانس اجتماعی از این خدمات باشند.
مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان ضمن تشریح نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی (درون و برون سازمانی)، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با مردممحوری در زمینه آسیبهای فعالیتهای اجتماعی و تلاش میکند تا با ارائه خدمات به موقع و تخصصی از بروز و تشدید آسیبها جلوگیری کند.
انتهای پیام/
بدون نظر!